Brev:
Væske nok? - 8 mdr.
5. september 2006
Alder:
8 mdr.
Væske nok? - 8 mdr.
Hej Helen
Tak for dit svar omkring vores problemer med at få Kasper på 8 mdr. til at sove om natten. Umiddelbart har det hjulpet, men jeg skal opleve nogle flere rolige nætter, før jeg tør håbe på en forbedring!
Du foreslog at give ham en flaske i løbet af dagen. Det har jeg prøvet, men han vil ikke have den på den tid af døgnet. Det er åbenbart noget der hører til nat-ritualet.
Nu bliver jeg så helt i tvivl, om han får nok at drikke og om det er det rigtige han får. Hvad mener du om følgende:
- til hvert måltid drikker han omkring ½ dl. vand (bliver ca. 2½ dl)
- igennem grød mm får han hvad der svarer til ca. 2 dl. mælk (mme)
- i løbet af dagen får han ofte en portion ylette.
- om aftenen får han 2 x 200 ml. vælling
- Omkring kl. 02 om natten vågner han (stadig) og drikker 150 ml. mme
Tror du han mangler noget og kan det i så fald have indflydelse på hans søvn? Skal jeg alternativt give ham mælk af kop når han ikke vil tage flasken i løbet af dagen?
Så har jeg lige et spørgsmål om noget helt andet:
Jeg har efterhånden fået en del vink med en vognstang fra min svigermor om at Kasper snart skal overnatte hos dem, nu hvor han ikke får bryst mere...
Nu er jeg af den opfattelse at han skal passes herhjemme så længe vi ikke kan forklare ham hvor han skal sove, hvor længe etc.
Jeg ved godt at det er os der bestemmer, men jeg kan da somme tider komme i tvivl om det er mig der er en hønemor eller om det faktisk er fornuftigt nok.
Hvad synes du?
Tak for dine gode råd
Anne